25 Ocak 2008 Cuma
Carglass Franchising Genel Müdürü Marc Vanholst: Riskli olsaydı, yılda 1.5 milyon otomobil camı tamir eder miydik
Türkiye'de 6 yıldır faaliyet yürüten oto cam firması Carglass, dünya çapında yılda 2 milyar Euro'luk iş hacmine sahip. Hizmet verdiği ülkelerde camı değiştirmek yerine, eğer mümkünse onarım yolunu tercih eden şirket, yılda 1.5 milyon cam tamir ediyor.
Geçen ay Türkiye'ye gelen Carglass Franchising Genel Müdürü Marc Vanholst, hasarlı oto camı değiştirme yönündeki yaygın anlayışı kırma konusunda iddialı görünüyor.
"Hasarı düşürmenin tek yolu tamir etmek"
"Carglass, Türkiye'de oto cam tamiratında hayat boyu garanti veren tek firma" diyen Vanholst, sözlerini şöyle sürdürüyor:
"Diş hekimine gittiğinizde dişinizin çekilmesini değil, tedavi edilmesini istersiniz. Cam da dişe benzer. İlk olarak tamir eder ve optik sonucuna bakarız. Türkiye'de de sürücüleri camın tamirine ikna etmek için çalışacağız. Yayın organlarından prosesimizi, ne yaptığımızı duyuracağız. Bu denli gelişmiş bir sisteme Türkiye'de kimsenin sahip olmadığını anlatacağız. Türkiye'de hasarlı cam tamirinin tehlikeli olduğu yönünde bir inanış var. Eğer tehlikeli olsaydı Carglass yılda 1.5 milyon camı tamir etmezdi. Dünya çapında 2 milyar Euro'luk iş yapan büyük bir oyuncuyuz. Bu yüzden risk alamayız ve garanti veremeyeceğimiz bir işi yapmayız. Türkiye'de de rakiplerimiz bizi takip ederek, camı değiştirmek yerine tamir yoluna gideceklerdir. Pazarı biz yönlendireceğiz ve rakiplerimiz bizi takip edecekler. Başka bir seçenekleri yok, en çok 5 yıl içinde bunu yapmak zorundalar. Cam fiyatları gittikçe artıyor. Hasarı düşürmenin tek yolu tamir etmek. Cam tamiratı, değişimin en az dörtte birine mal oluyor. 100 hasardan 40'ında, hatta bazen daha da fazlasında camı tamir edilbilir. Müşteri tamir için sadece 20 dakika bekliyor ve optik sonuçlardan memnun olmaması halinde camı değiştireceğimizi taahhüt ediyoruz."
Belron tarafından cam tamirinin öncelikli olarak müşterilere sunulduğunu belirten Vanholst, "Bütün sigorta şirketleriyle bu konuda görüşüyoruz. Zorlu bir süreç ama başaracağız. Tüketicileri onarıma yönlendirmek için bazı ülkelerde 10, bazılarında daha fazla süre geçti. Biz 6 yıldır Türkiye'deyiz ve daha zamanımız olduğunu biliyoruz, sabırlıyız" diye konuştu.
Orijinal ürün kullanımı zorunlu hale gelecek
Carglass'ın tüm segmentlerde çok sıkı çalışma içinde olduğunu ifade eden Vanholst bu konuda şunları söyledi:
"Örneğin sigorta şirketleriyle olan ilişkilerde evraklar azaltılıp hizmeti hızlandırmak için Carglass'ın öncülüğünde önemli çalışmalar yapılıyor. Ayrıca oto cam işinin basit bir iş olmadığını anlatmaya çalışıyoruz. Eğer gerekli teknik, bilgi, araç ve gerece sahip olmayan kişilere oto cam tamiri yaptırılırsa, kaza olduğunda hem sürücü hem de sigorta şirketi büyük risk almış oluyor. İleride otomobiller ve oto camları çok daha kompleks olacak. Taklit cam ya da kalitesiz yapıştırıcı değil, iyi malzeme kullanılacak. Ayrıca eğitimli personel ile çalışılması gerekecek.
39 ülkede 20 bin kişilik istihdam kapasitesi
Carglass'ın şu an 39 ülkede hizmet verdiğini ve bu ay Avusturya'da da faaliyete başlayacaklarını belirten Vanholst, şu bilgileri verdi: "Grup bünyesinde 20 bin kişi çalışıyor. Bu yılın sonuna kadar 8 milyondan fazla oto cam işi yapacağız. Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, İspanya'da pazar lideriyiz. Doğu Avrupa ülkeleri ve özellikle Türkiye'de ise henüz işin başındayız."
Carglass'ın 'çok gelişmiş müşteri hizmeti sistemi' olduğunu ifade eden Vanholst şöyle devam etti: "Aracının camı kırıldığında müşteri endişe duyar. Çünkü müşteri genel olarak cam için sigorta teminatına sahip olup olmadığını bilmez. Nereye gideceğini ya da para ödeyip ödemeyeceğini de bilmez. Bu stresli bir durumdur; aynı zamanda hizmet kalitenizi göstermeniz açısından bir şanstır. Müşterilerimizin hizmetimiz hakkında ne düşündüklerini, yaptığımız işten memnun olup olmadıklarını öğrenmek zorundayız. Bunun için 9 sorudan oluşan bir anket yapıyoruz. Tüm dünyadaki yanıtları kıyaslayıp müşteri memnuniyetini ölçüyoruz ve sonuçları sigorta şirketleriyle paylaşıyoruz."
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder